Karl-Bertil 2.0

 

Varit på bio med ungarna 
och var så rädd att bli besviken
på filmatiseringen av Karl-Bertil.
 
Men nej, väldigt trogen originalet 
men med mervärde. Lär bli något
jag ser årligen från och med nu!
 

 

Och väl hemma känns det
fint att kunna mysa ner sig under
en lurvig pläd som jag fått i
paket av en kollega.
 
Måtte bara tomten förlåta 
att jag öppnade klappen i
förtid...
 
Nu ögna lite underlag inför
ett styrelsemöte på fredag.
 
Två möten, en examination
och handledning kvar innan
julledigheten tar vid.
 
Som jag längtar!
 
 



christin säger

Så skönt att "Karl-Bertil" inte blev en besvikelse i nya filmen. Visst blir man lite anti i tanken över att någon ska göra nytt på/av något som är bra redan.... Ibland så går det ju bra helt klart.
Ha det bra, skönt att du har några ljusglimtar som du kan njuta av i din stressiga värld. Det händer att jag tänker "hur skulle jag orka ha det så här igen..". Och svaret är att det skulle jag absolut inte, nu polar jag på så gott det går 8-)).

Varma kramar!!

Svar: Ja, man ska ta det som det kommer, jag har växlat ned rejält med krav kring jul å njuter nu mer mest. Ingen blir glad av att man bara stressar på. Och även på jobbet har jag nu en vecka där jag har tagit till med "xtra" tid för att avsluta sådant jag annars inte skulle hinna, smart, och ger luft i livet! Önskar dig en fin julvecka! KRAM
Therese Bjärstig

2021-12-16 @ 07:54:52
Znogge säger

Jag har aldrig sett filmen på TV och skulle således inte ha något att jämföra med. Skönt att ni inte blev besvikna i alla fall.

Kram

2021-12-16 @ 13:45:47
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Ärligt talat så har jag hittills undvikit Karl Bertil då jag har noll koll, jag har aldrig tyckt det är något jag vill se… kanske är jag konstig 🤔
Nä men allvarligt så när jag var barn/tonåring och firade jul hemma var detektiv på en tv-tittandet efter Kalle.
Och så har jag nog fortsatt… vet faktiskt inte om Elin sett Karl Bertil 🤔
Nåväl skönt Du blev nöjd med filmen👍
Här slutar Elin skolan den 22a
Har hört att det är flera fall av covid19 i kommunen, känns ju väldans jobbigt, jag måste ju ändå röra mig bland folk ibland.
Ha en fin fortsättning på torsdagen å en skön helg 🤗
Kram

2021-12-16 @ 14:13:17
Marie Svensson säger

Ska se Karl-Bertil på bio i morgon och på teater i bygdegården på söndag. Sedan blir det på TV på julafton också så klart! Älskar Karl-Bertil och hans ömma moder :-) God Jul till er där uppe! //Marie

Svar: Hoppas du gillade den lika mycket som jag! Och det är ett givet inslag på julafton, nu när barnen sett filmen kanske de gillar orginalet på jul mer... Ha en rikgtigt fin jul och ett gott slut på året <3 Hälsa med dig!
Therese Bjärstig

2021-12-17 @ 13:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: