Krispigt

 
 
Det har åter igen varit 
några dagar med bitande
kyla, igår noterade jag
minus 28 som kallast.
 
Lite mildare i dag, men 
ändå ca 20 minus.
 
Så Eroz är inne och 
håller mig sällskap, och
ute så har nog små-
fåglarna fullt upp att
äta och hålla sig varma.
 
Bogge såg nyheterna
i går och lyssnade på en
person som lanserade
vikten av en dag utan
krav i juletid.
 
Där familjemedlemmar
gör som/vad de vill utan
krav, så idag ville ungarna
ha det. Gissar det i praktiken
innebär att få sova hur länge
de vill... För så mycket
andra krav åligger inte dem!
 
Men jag gillar idén och 
kommer definitivt ta en 
sådan dag i mellandagarna :-)
 
 



åsa säger

Ja tack 👍 jag tar gärna en sån dag jag oxå… en dag utan måsten och krav, varken verkliga eller inbillade.
Kylan har varit rejält bitande.
Var ut med Teddy i natt, då hade vi minus 30, jag ör glad jag bara öppnar dörren och släpper ut honom, det ör tillräckligt kallt att öppna dörren 😜 det gick fort för Teddy att uträtta sitt ärende 😅
Ha en fin dan före dan före dopparedan och en riktigt God Jul 🤗
Kram

2021-12-22 @ 14:20:27
Lena i Wales och Spanien säger

Minus 28, burrrrr!
Bra idé med kravlösa dagar, hoppas det gäller för alla familjemedlemmar. Vi gjorde det när barnen var i yngre tonåren och det funkade bra för dem, det blev nämligen jag som fick göra allt denna dag😉.
God jul!

2021-12-22 @ 14:40:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: