En toppen söndag

 

Kyla och halka är ingen
ursäkt för att inte springa
vintertid, det slogs fast 
på Nyhetsmorgon i
morse...
 
 

 

Halka har jag inga 
problem med då jag har
tre par icebugs...
 
Däremot kyla, så jag hoppas
min värmeväxlare kommer
i veckan så jag kan springa
även vid minus sju och kallare...
 
Annars är latmasken mitt
största problem, så tur det
finns utmaningar som lurar
ut mig - idag var det en 
5K utmaning :-)
 
 
 
 
Sedan blev det ett par
timmar i slalombacken 
för att se hur det skulle 
gå för Bogge som testade
slalom för första gången.
 
Vi eldade, drack kaffe,
fikade och frös om tårna 
medan Jonas lotsade 
Bogge upp och ner.
 
Vi är oerhört tacksamma
att Jonas tog sig tid och 
hjälpte/lärde ut grunderna
då vi inte duger til själva.
 
Tacksamhet de luxe då
de även lånade ut utrustning,
- en god middag utlovas 
definitivt som tack för att
de först introducerat Luran
och nu Bogge - guld värt!

Sådana grannar/vänner
växer verkligen inte på träd.
 
Vilken lycka att bo på
världens bästa gata!
 
 



christin säger

Hojt!

Nästan hela denna vecka har varit fin och det enda som fattas är väl takdropp....
Så vi håller tummarna att även den här veckan blir fin och inte såå himla kall. Njuter av att kunna vara ute i ljuset.

Ha en fin vecka!!

Svar: Ja du tänk när det börjar droppa från taken och man kan sitta ute med kaffekoppen och höra fåglar.... det längtar jag efter! Men bara att solen skiner gör ju en glad, bara det inte är så kallt... mina luftrör gillar inte kallare än 10 grader tyvärr så lite stugsittare blir jag emellanåt i detta väder. KRAM!
Therese Bjärstig

2021-02-07 @ 18:15:52
åsa säger

Verkligen en toppensöndag och hurra för goda grannar <3 kram

2021-02-07 @ 21:07:01
znogge säger

Goda grannar ska aldrig underskattas och visst är det fint när man kan hjälpa varandra.

Kram

2021-02-08 @ 11:40:04
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: