Soligt, svettigt och sött

 

Alltså vilken dag!
 
Solen har värmt och 
det har varit en underbar 
vårvinterdag med takdropp
till och med.
 
Så jag passade på att
ge mig ut på en njut
jogg, inte fort men 
istället lite längre.
 
En kilometer för varje
år Luran fyllde siktade 
jag på när jag gav
mig iväg. 

 


Och det gick lätt förbi
Rockvattnet, Fågelsta 
och Lunne.
 
Först vid Kilvamma började
det kännas i knäet, men då
hade jag ju avverkat 12 km
och hade bara en kvar!
 
Hade inte knäet gett
sig till känna hade jag
gärna sprungit lite 
till. Men hellre klok 
och håller ihop så
jag kan ut fler ggr.
 
Glad att jag tog solbrillor
då solen verkligen sken!
 
Hem fick jag lift av 
gubben, och väl hemma 
blev det varmt bubbelbad
för knä/ben och sedan 
firande av Luran.
 
 
 
 


Luran fixade sin egen 
tårta så att den blev 
som hon ville.
 
Sedan kom mormor
och morfar och grattade,
och därefter grannarna.
 
Toppen med uterummet
som gör att man kan 
umgås relativt covidsäkert.
 
Nu väntar strax middag
på My Way då den som 
fyller år även bestämmer
middag på sin dag.
 
 
 



Znogge säger

Vilken tårta säger jag bara! Vilken duktig kock ni har :D

Kram

2021-02-13 @ 19:08:25
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: