Hellre mygg?!

Tar nog hellre mygg
än snö...
 
Fast å andra sidan är
snöskottning bra
träning när allt annat
är stängt pga covid.
 
Och snön är ju tyst
där den ligger och 
surrar inte i ens
öra om natten...
 
Så kanske är snö
ändå inte så illa när
allt kommer kring?
 
Luran gillar iaf 
snön, då hon är i
backen och åker 
slalom även ikväll.
 
Beställt en hjälm
som passande nog
kom idag så hon kunde
lämna tillbaka hjälmen 
som Martina varit snäll
och lånat ut.
 
Själv ska jag mysa
ner mig i soffan en
stund och pusta ut
efter en intensiv 
vecka innan jag 
åker och hämtar 
Luran om två
timmar.
 
Trevlig helg!
 
 



christin säger

Förhoppningsvis så får vi inte så himla mycket snö i natt och under morgondagen, verkar ju bli tyngre snö också. I och för sig så orkar jag inte att ta bort så mycket när det är blöt snö men jag vill ju vara rädd om Benkebus också...

Ha en fin helg!!

2021-01-22 @ 21:57:01
Znogge säger

Önskar dig det samma. Så bra att Luran har en egen hjälm nu.

Kram

2021-01-23 @ 10:36:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Jag har nästan glömt bort allt negativt med snö, jag vet om det, men i min värld finns en längtan till snö. Konstigt hur man kan tänka. Kanske tanken om att gräset alltid är grönare hos grannen? Men snart kanske jag blir varse verkligheten. Det har kommit snövarningar för Wales över natten och imorgon och kommer det mer än 2 cm, så är det totalkatastrof här.
Njut av en dag av lugn och ro!

2021-01-23 @ 14:12:53
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: