Kärlek och omtanke

 
 
Igår plockade jag fram
mina änglar som alltid
åker fram som dekorationer
inför alla hjärtans dag.
 
Och idag är det ju en 
månad till dess på 
pricken!
 
Jag har fyra änglar i serien,
och de har var och en egen
historia, och de är inköpta
vid olika tillfällen som
en påminnelse om
hur viktigt det är
med kärlek, omtanke,
hänsyn och att vara 
rädd om sid själv 
och andra.
 
Särskilt med tanke på
det gågna året känns
det budskapet relevant.
 
Nu när vi är mitt i det
hela så förstår man inte,
men utan tvekan kommer
detta att stå i historieböckerna,
liksom turerna runt Trump...
 
Själv är jag redan inne
på morgonens tredje kopp
kaffe, och ska nu förbereda
dagens lönesamtal.
 
Om inte annat så kanske
jag kan förhandla till mig 
en pall kaffebönor?!
 
 
 
 
 
 
 
 



znogge säger

Så fina små änglar du har! I tider som dessa så påminns vi verkligen om vad som är viktigt och vad som verkligen betyder något.

Kram

2021-01-14 @ 08:53:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

En pall kaffebönor låter inte helt fel.

Mer omtanke och empati behövs... lätt att ta varandra för givet.

kram

2021-01-14 @ 16:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: