Vardagsrutin

 

Barnen är åter i 
skolan och jag återupptog
min rutin med att promenera
innan jag börjar jobba.
 
Nu drar busväder in,
så det tar kanske emot 
mer i morgon att ge sig ut,
men i morse var det riktigt
härligt så jag hoppas det
blir en fortsatt rutin.
 
Det behövs rörelse för
att hantera stress och
få fokus och ställtid när
det är intensivt på 
jobbfronten...
 
Och även om jag hade
föredragit jogg så är inte
promenader fy skam!
 
Nu rester till middag,
läxa och farmen med
Holger, innan jag knyter 
mig tidigt och lägger 
mig och läser in
kurslitteraturen till 
kommande undervisning.
 
Ett evighetsprojekt som
jag skjutit upp i över
en månad, men som nu
är hög tid att ta tag i.
 
 
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: