Blått, vattnet är blått



Idag var det en osäker 
väderprognos så vi blev
hemma och fixade lite
praktiska saker, skjutsade
lite grejor till stugan och
gjorde en liten utflykt
till ett område med
massor av små tjärnar
med blå/grönt klart
vatten.
 
 

 
 
När jag var yngre var jag
ofta dit och fiskade med
pappa, och jag har även
roliga minnen från en 
övernattning vid en av
tjärnarna...
 
 
 
 
Idag åkte vi dit och
i det akvarieklara vattnet 
såg vi både abborre och
ädelfisk simma omkring.
 
 
 

Barnen tyckte det 
kändes som utomlands
med det blåa vattnet :-)
 
 
 

Och givet hade vi med
lite fika som vi hann få
i oss innan det började
regna :-)
 
 



Znogge säger

Vilket underbart vatten och vilken mysig utflykt!

Kram

2021-07-09 @ 11:31:50
URL: http://znogge.wordpress.com
Hanna Karlsson säger

Vilken härlig utflykt ni gjort. Jag vill ge mig ut på något äventyr med barnen idag. Behöver ju inte vara så märkvärdigt utan bara få lite familjetid tillsammans. :-)

Svar: Exakt - det är inte alltid VAD man gör eller VAR man åker utan att man gör det TILLSAMMANS som är det viktiga!
Therese Bjärstig

2021-07-09 @ 13:18:05
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: