En vecka kvar…



Nu har jag en veckas
semester kvar att njuta av,
och i år har jag vetkligen
kopplat bort jobbet helt.
 
Behövt det för att kunna
ladda om inför en intensiv
höst med många olika
typer av åtaganden.
 
Undervisningen börjar 
dock först en bit in på
terminen för min del, så
det blir förhoppningsvis
tillfälle att forska lite
denna termin.
 
 
 
 
Men jag är sakkunning på
ett lektorat och involverad 
i rekrytering av ny doktorand
som kommer sluka en del
tid, liksom revidering av två
artiklar och en rapport.
 
Sedan hoppas jag kunna
färdigställa två andra artiklar
under hösten...
 
Och på tal om höst, nu är
min fina luktärt snart helt
överblommad och sommaren
går in i en ny fas helt enkelt.
 
 
 
 
 
Har börjat hösta till det
och röja lite här hemma,
och i källaren hittade jag
då en sedan länge loppad
och bortglömd väska som
kommit till bruk igen.
 
 
 
 
 
Perfekt när man åker 
och handlar eller på
stranden.
 
 
 
 

Och så gårdagens middag,
nachos med kräftstjärtar och
räkor, jalapeño, god ost och
tacosås, till det crispsallad och
en vitlökssås och pressad lime.
 
Så gott, en variant som
lär göras fler gånger!
 
Här funderar jag på en
liten kortare vandring som en
 del i årets "vandra i Dorotea".
 
Har inte alls vandrat på 
samma sätt som i fjol, men
än finns tid kvar så några
till tänker jag hinna beta av.
 
Ha en fin lördag!
 
 



Znogge säger

Själv har jag elva dagar kvar innan det är dags så nu gäller det att njuta. På grund av mitt öga har jag varit sjuk och fått vila fyra veckor så ledigheten blev inte alls som tänkt.

Kram och god lördag!

2021-07-31 @ 11:04:50
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: