Smått och gott

 

I fredags drack jag lite 
bubbel och älgört med 
grannarna.
 

 
 
Familjen käkade en
kalasgod middag 
på kåtan.
 
 
 
 
På lördag bar det av
till vårt smultronställe...
 
Det vill säga stugan!
 
 
 
 
Och vi plockade lite
mer hjortron.
 
Finns verkligen HUR
mycket som helst i år.
 
 
 

Sedan tog vi båten
och körde till Eldsjön 
och hälsade på mamma
och pappa.
 

 
 
Det var så fint när vi
tuffade hem i natten.
 
Men så stannade motorn...
 
Och årtullarnas överdel 
saknades, inget ultimat
läge kan jag lova.
 
Men stugägare såg
oss och bogserade hem oss
i natten, vi är så tacksamma
för det! Otroligt snällt.
 
 
 

Väl hemma så fiskade
Bogge och fick upp 
några fina gäddor.
 


 

Riktigt stora!
 
 


 Och han fortsatte fiska
på söndagen, men då
med sämre fiskelycka.
 
 
 

Rätt mycket alger i
vattnet, så inget badande :-(
 
Men vi grillade en 
god middag över öppen
eld och hade en fin dag.
 
 
 

Luran och pappan i
huset var hem en sväng 
och kom tillbaka med en tårta
som Luran bakat, så god!
 
Vi passade på att fira
och fika i förskott då M
jobbar idag och bara
jag och barnen är kvar
i stugan.



 
 
I morse fick jag sovmorgon,
frukost på sängen och
skattjakt. 
 
Och nu ska jag ut på
en tur med Luran i båten
som vi fixat årtullarna till.
 
 
 
 
 



Znogge säger

Vilka bra dagar bortsett från båten men det löste sig ju.

Grattis på din dag!

Kram

2021-07-27 @ 11:18:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Bubbel är aldrig fel.
Maten ser god ut.
Hjortron, mums, mums, vilken lyx!
Vilken fiskefångst, wow!
Grattis!

2021-07-28 @ 09:25:44
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: