Vandra i Dorotea

 
 
Även i år körs
"Vandra i Dorotea" där
man kan samla koder 
och vara med och 
tävla eller bara 
upptäcka nya 
ställen.
 
 
 
 

Jag lurade med mig
herrarna i huset till
Lavsjö på förmiddagen.
 
 
 


 
Och det fanns massor
av olika saker att upptäcka,
som dessa spikfjärilar.
 
 
 
 
 
En sten som liknade
en groda.
 
 
 
 
 
 
Spindlar i ett stort
spindelnät.
 
 
 
 
 
Och diverse andra
skapelser.
 
 
 
 
 
Och tomtar!
 
 
 
 
 
Massor av tomtar!
 
 
 
 
 
Sa jag tomtar?!
 
 
 
 
 
Jag gillade slingan
skarpt, även om jag
borde ha haft myggmedel
nedpackat...
 
 
 
 
 
Bogge däremot konstaterade
att det var ett "h-vete", rena
militärlägret och att han 
höll på att avlida...
 
För varmt, för myggit 
och för jobbigt!
 
 
 
 
 
 
Men helt klart en fin
runda som vi rekomenderar!
 
 
 



Znogge säger

Nästan så att jag förstår Bogge men det såg ut att vara en trevlig promenadslinga ändå.

Kram

2021-07-13 @ 15:23:29
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Härligt härligt 👍😊
Det verkligen ut som en skoj utflykt men mygg 🦟 är allt utom roligt 😜
Kram

2021-07-14 @ 14:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: