Årets första dopp



När dagens seminarier
var avklarade åkte jag
och ungarna till stugan
för att ta årets första dopp.
 
Tittar ni noga ser ni
mig där ute :-)
 
 

 

Blev 3-4 vändor ut
och in, men min garmin
loggar tyvärr bara crawl
och inte bröstsim i öppet
vatten - surt.
 

 

Men det var så härligt
och efterlängtat att få
simma igen. Som jag 
saknat min simning!
 
 
 

Och skönt att kunna 
lägga sig i solen och
få upp värmen efteråt!
 
 
 

Och fika lite super 
smaskiga Muminkex innan
vi åkte hemmet igen.
 

 

Jag blev dock rejält
allergisk - vilket inte är
så konstigt med tanke 
på mängden pollen 
just nu.
 
Vattnet var som en 
gul soppa invid land.
 
Lite regn skulle faktiskt
inte skada, gärna en rejäl
nattlig skur som rensar
luften lite. För trors medicin
är jag rejält sänkt...
 
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Ser underbart ut, men måste vara otroligt kallt. Ingen för en badkruka som jag är.
Tråkigt med pollenet för dej.

2021-06-05 @ 10:22:32
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Alrdig i livet jag skulle bada ännu. Ungen var i helgen. Kallt, var utlåtandet. Jag väntar. Blir det inte som en 2018-sommar blir det nog inga bad. Är liksom inte för att bada i sverige om det inte är extremvarmt.

2021-06-07 @ 08:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: