Att laga mat



Det här med att hitta på
och laga mat är inte min
grej, och det är väldigt 
beroende på ork...
 
I söndags blev det ris
och korvstroganoff bara
för att få matlådor. Men
på måndag en betydligt
godare middag med rostad
spetskål, torskrygg, knaperstekt
bacon och en rysligt god 
sås som det var tur jag
tripplade mängden av!
 
Igår blev det däremot en rejäl
genväg med färdiglagade
halfabrikat av diverse slag 🙈
 
Så idag bör jag väl steppa
upp och göra något godare,
nyttigare och fräschare...
 
Lutar åt en pastasallad med
kassler, soltorkade tomater
och melon bland annat. 

Känns som en lagom insats 
i värmen och som en rätt som
bör få godkänt av familjen om
den serveras med vitlöksbröd.
 
Måste erkänna att jag beställt
tårta till examen samt bokat 
middag på kåtan på fredag
just för att slippa det här 
med matlagningen...
 
 Känns som om jag har
nog med jobbet och att 
försöka färdigställa de
rapporter och artikel 
som kommit åter.
 
Och så givetvis examinera
och preppa uppsamlings-
tenta och annat i augusti
så det inte hänger över
en under semestern.
 
Av olika skäl så har 
sakkunniguppdraget för
lektoratet vid Liu skjutits
upp till efter semestern
och det var ett rätt 
välkommet besked.
 
Hoppas därmed fixa
revideringen av artikeln
inom utsatt tid. Tanken
är att börja med det i
dag innan det hinner
börja växa till en surdeg...
 
 
 
 
 



znogge säger

Man ska ha ork och energi att variera middagarna så här blir det mest under helgerna. Rostad spetskål tycker jag mycket om och vi får det ofta i skolan. Sedan är det praktiskt med rätter som genererar matlådor.

Kram

2021-06-09 @ 11:25:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Här är vi ju då tvärtom. Älskar att planera och fundera. Och genomföra. Ikväll har examenskillen önskat mat. Så vi ska grilla lax, baconlindad torskrygg, tonfisk och scampi. :-)

Svar: Favvo även här, torskrygg blir det titt som tätt faktiskt :-) Men jag kan planera, maken får verkställa, han är kocken i familjen!
Therese Bjärstig

2021-06-11 @ 12:48:07
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: