Kvinnor, tjejer och kor

 
 
Idag blev den klar!
 
Rapporten om jämställd 
viltförvaltning, som jag har 
arbetat med väldigt länge.
 
Den känns viktig, intressant
och angelägen. Hoppas nu
bara att fler anser det.
 
Jag har ett yrkesmässigt
intresse, men även ett privat
i egenskap av skogsägare, jägare,
hundägare, kvinna, mamma osv.
 
Och fotot ikväll får symbolisera
inte bara att jag genom jakt med
min dotter utmanar normer och
könsroller, utan även det faktum
att vi fotar oss med en älgko.
 
I vanliga fall är det ofta
tjurar och horn som dokumenteras
bland jägare, men jag kan lova
att denna jaktdag och de två (!)
kor jag och Luran fällde är en
jakt som sent kommer att 
glömmas...
 
Säger bara att det är
tur att Luran är snabb att
hämta mer ammunition ;-)
 
 
 
 



Znogge säger

Män som fotograferas vid ett nedlagt byte tycker jag tyvärr många gånger står för makt och jag har svårt för den sortens bilder.

Kram

2021-06-15 @ 21:36:04
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Vad skönt att rapporten är klar!
Så bra att du tar upp detta ämne om män och kvinnor vid jakt. Så mycket fördomar involverade. Lycka till!

2021-06-16 @ 10:50:24
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Skönt att lägga den till handlingarna. Superhärligt foto på er. Nog sjutton måste man väl kunna fota även en ko?! Låter ju helprilligt om det måste vara med horn. Haha..

2021-06-21 @ 12:58:42
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: