Motivation och lust

 
 
Det här med motivation
och lust går sannerligen
i vågor.
 
Just nu så skulle jag
hellre tillbringa dagarna
utomhus än inne framför
skärmen.
 
 
 
 
Jag började dagen med
en tur runt sjön, för att få 
ro att sitta med revidering
resten av dagen...
 
 
 
 
Jag har verkligen försökt,
sorterat kommentarer, lagt 
upp en plan på vad och hur
som måste göras osv.
 
Men jag kommer inte 
"loss" i att göra ändringar
eller de litteratursök som krävs.
 
Jag sitter istället och längtar
ut till solen, funderar på om
det blir myckett hjortron i 
år med tanke på alla
blommor osv.
 
 
 
 
Så lunchen och kaffet intas
givetvis på altanen.
 
Frågan är bara om jag tar
mig in igen, eller om jag ska
ta ut en del av den innestående
ledigheten som jag har kvar
sedan nationaldagen?
 
Lutar nästan åt det senare.
 
Men å andra sidan har jag
suttit så många kvällar och 
helger sista tiden så jag vet
att jag har gjort mina timmar...
 
Men det är väl det Lutherska
arvet att man ska "göra rätt
för sig" som spökar.
 
Och jag VILL ju så gärna 
arbeta undan mina måsten,
men det är svårt när inspirationen
tryter. Behöver nog lite ställtid 
för att tankarna ska klarna
i hur jag ska ta mig an
revideringen helt enkelt.
 
Det är ju inte direkt första
och inte heller sista revideringen
jag kommer att behöva ta
mig an. Dessutom har jag 
ju medförfattare som jag 
ska engagera i arbetet...
 
Så en stund till i solen
ska jag kosta på mig!
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Den Lutherska traditionen verkar många glömt där jag bor, därmed inte sagt alla.
Jag tror säkert att du gör mer än rätt för dig. Hoppas du fick en lite längre paus och kunde njuta.
Ha det bra!

2021-06-09 @ 18:49:08
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: