Planterat

 
 
Idag har jag kunnat skörda
årets första sockerärtor!
 
Jag har även akut räddat
tvätten på strecket då 
regnet kom...
 
Annars har orimligt många
timmar ägnats till formalia 
och referenser :-(
 
Men nu börjar iaf det mesta 
vara något så när klart.
 
 

 
 
Satte om två hängande 
krukväxter i en ny större
kruka, och jag hoppas
de ska trivas och frodas 
lika bra som tidigare...
 
 
 

Igår sov Bogge hos 
kompis och i natt sover 
Luran hos kusinen.
 
Så i morgon måste jag
hämta hem henne för en
ny övernattning med små
kusinerna i Ormsjö.
 
Ett möte och lunch
med kollega står även på 
dagordningen i morgon och
det blir trevligt, inget man
varit bortskämd med
sista året.
 
Men nu kudden!
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Jag har en del att ta igen hos dig.
Ni verkar ha haft en toppen midsommar, låter både trevlig och gott.
Sockerärtor, så gott. Min mamma älskade dem och tänker alltid på henne när jag hör talas om sockerärtor❤.
Önskar dig en bra dag, trots mycket att göra!

2021-06-30 @ 10:09:54
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

inte en ända ärta kom upp för oss. Så jag satte nya föra helgen. Hoppas på bättre tur med denna påse.

2021-06-30 @ 10:17:57
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: