Fixat påskpresenter och sill



Idag så har jag fixat 
de traditionsenliga
påskpresenterna.
 
Trodde barnen var
för stora, men de var
de visst inte hävdade
Luran med bestämdhet.
 
Passade även på att
köpa souvasrökt lax,
senap- och påsksill 
från Bergmans.
 
Viktigt att hålla
på traditionerna!
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Kan man bli för gammal för traditionella påskpresenter! Jag kan inte😊.
Jag har lyckats hitta sill i en affär här, lycklig!
Så nu har jag både sill och lax för påsk.
Trevlig lördag!

2021-03-27 @ 14:12:39
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
christin säger

Jag fick en sån där blå påskhare av Jannice när jag fyllde år och jag har slaktat den till Bengt´s stora förtjusning. Min älskling är en gottegris, jag tycker att den var i sötaste laget och är ingen älskare av vit choklad.. men den gick ner.
I dag har vi räddat 2 blåmesar som hade hamnat i en vattenränna som satt fast i is och snö. Mycket jobb och värt svetten och mödan när de blir så glada över friheten och sjunger så vackert för en..

Ha en fin stilla vecka!!

Svar: Ja vit choklad har en tendens att vara lite söt, men just Kinder gillar jag och vit toblerone... en kopp kaffe eller ett glas rött med en chokladbit är aldrig fel. Och vilken välgärning att rädda mesarna, vilken tur att ni såg dem och kunde hjälpa dem! <3
Therese Bjärstig

2021-03-27 @ 17:42:49
åsa säger

Har Du vart till Villis?
Tror Bergman kommer hit till veckan... då ska jag shoppa :)
Påskpresenter och påskgodis är väl en fin tradition... jag har vanligtvis fått en present till påsk av min mor :)
Mår inge bra idag, fryser som faan, huvudvärk å illamående, som tur hann jag gå en promenix med båda hundarna innan det slog ner som en blixt från klar himmel detta sämre mående.
kram

2021-03-27 @ 18:35:29
Znogge säger

Klart att man ska hålla på traditionerna och påskpresenter blir man inte för gammal för :D

2021-03-28 @ 10:51:48
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: