Skiten

 

Här började jag
morgonen med att
rensa hundburet.
 
Det som göms i 
snö, kommer upp
i tö - utan tvekan!
 
Så hög tid att göra
lite fint och passa på
innan det tinat
FÖR mycket.
 
Verkligen vårvinter
ute, plusgrader och
glashalt.
 
Och på tal om glas.
 


Mina vanliga dricksglas
har gått sönder ett efter 
ett och nu när endast 
tre återstår och det 
inte går att duka till
hela familjen så kunde 
jag med gott samvete 
klicka hem 12 nya glas.
 
Hoppas dessa ska 
vara lite mer slitstarka 
än de vi tidigare hade!
 
 



znogge säger

Ja, det som göms i snö kommer absolut fram förr eller senare.
Hoppas ni ska trivas med nya glasen. Vi kör med IKEA:s billigaste och de hår hållit över all förväntan. Inte vackrast i världen men fungerar bra :D

Kram

2021-03-23 @ 09:31:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Vi har oxå en udda mängd glas, men om vi är flera så dukar vi med vinglas ;-) jag vet inte varför glas plötsligt går sönder... en del glas spricker ju där de står i skåpet.
Halt var det igår...
Du är duktig Du som städar hundgårn, hos oss är det mansgöra :D
kram

2021-03-23 @ 16:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: