Att granska och granskas

 
 
Ännu inga andra blomster
än tussilagos, men snart så...
 
Har ägnat en stor del av
dagen att granska en artikel,
och är ännu inte klar då det
enligt mig var en del
oklarheter med den.
 
Brukar granska minst en 
artikel för varje egen artikel
jag skickar in, systemet 
bygger liksom på att det 
finns en kollegial gransning
som fungerar...
 
Så bara att dra sitt
strå till stacken!
 
För ett år sedan skickade
jag in min ansökan till det
lektorat jag nu har, och nu
har jag själv fått frågan att
granska sökande till ett 
lektorat vid Linköpings 
universitet.
 
Och likaså med forsknings-
ansökningar, jag har senaste
året granskat och läst
(och lärt!) mig massor.
 
Men även skickat in några
som medsökande, en som just
fick avslag och så nu en som
en av 28 av 449 ansökningar
gått vidare till steg 2.
 
Så där får vi fortsätta att
jobba och hoppet lever
ännu en stund iaf.
 
Dock kan jag tycka att
det är en liten märklig värld
med tanke på allt slit och 
tankemöda som läggs på
sådant som det många
gånger inte blir något av.
 
Men bara att gilla läget :-)
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: