Bränd

 

Lurans Pricken är en
riktig finsmakare.
 
Basilika är mums, medan
persilja not so mutch.
 
Isbergssallad, plock-
sallat och vitkål är favorit
tillsammans med broccoli.
 
Däremot går selleri 
ej hem...
 
Medan färska vide- och
aspgrenar är gott.
 
Ikväll skulle jag lyxa till
det och servera späda 
nässlor - jag blev bränd 
och de blev ratade...
 
Tufft att hålla honom nöjd,
och det roliga är att det 
mesta finns på bild då 
Luran vill ha bildbevis att
jag sköter honom på 
min lunch medan hon 
är på skolan.
 
 
 

Och idag firar jag 
inte bara att det är fredag,
utan att vi har haft sista 
avstämningen med 
Jordbruksverket och att
ett fem år långt uppdrag 
är slut - skönt att få 
sätta punkt!
 
Nu hoppas jag bara 
på att nya roliga uppdrag
och/eller att forskningsmedel 
trillar in inför framtiden då
jag bara har ett projekt
kvar att slutrspportera 
under 2022...
 
Trevlig helg!
 
 
 
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: