Tacksam torsdag

 


Oj oj oj så trött jag var
i morse, riktig trött-torsdag
och jag höll nästan på att
glömma att jag med 
tankens kraft ska 
göra torsdagar till
en BRA veckodag.
 
Så vad kan jag då lyfta
på denna torsdags tack-
samhets lista?
 
💚 Att vår spis/ugn gick 
sönder igår och vi var tvungna 
att köpa en ny - hade det hänt
idag hade jag ju skyllt det på att
det var torsdag. Men sanningen 
är väl att den gjort sitt bara...
 
💚 Bob kilade även vidare
igår, se ovan, tur det inte 
var idag!
 
💚 En morgonpromenad med
sällskap (och igår en kvällspromenad
men en synnerligen efterlängtad vän).
 
💚 Att jag slapp hänga tvätten!
 
💚 Kestine verkar mildra min
pollenallergi.
 
💚 Att jag fått ett kul uppdrag 
som sakkunnig för Östersjöstiftelsen
samt att mångbruksfilmen som
jag medverkade i vunnit silver
på en internationell medie och
TV gala. Dock troligtvis inte
på grund av mig 🤣😅 
 
 
 
 



christin säger

Jippie!!!!!

Men allvarligt så tycker jag att veckorna går med raketfart.... Hur hinner du med?

Kram!!

Svar: Ja veckorna rullar på i rasande fart, och denna lär gå extra fort då den "bara" har tre jobb/skoldagar för mig och barnen, känns skönt att sedan ha fyra dagars ledighet, för sommarlov och semester börjar redan bli efterlängtat... Ha en fin vecka! KRAM
Therese Bjärstig

2021-05-06 @ 18:51:31
Popprinsessan säger

Puh, var rädd där ett tag att Bob var Pricken!! Men insåg nu vem som var vem :-)
Jag får nog lyfta att det var toppenskönt att ha lunch klar på jobbet, allt jag behövde göra var att koka lite potatis. Och så har jag varit och tränat (utomhus) ikväll, trots att det småregnade när jag gick. Känner mig så nöjd att jag kom iväg!

2021-05-06 @ 19:22:57
URL: http://www.popprinsessan.se
åsa säger

Bob? Tänkte först på den lilla kaninen 🐇 men det kändes fel...
Vädret är ju hur fel som helst.
Igår var det faktiskt en sämre dag än dag.
Ha en fin kväll, kram 🤗

2021-05-06 @ 20:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: