Brann av

 
 
I morse brann jag av totalt.
 
Går inte att läsa en blogg 
längre, och att ens egen text 
kapas av massa reklam 
gör att man tappar tråden
och lusten att blogga.
 
Efter drygt 13 år på blogg.se
så funderar jag på riktigt att
lägga ner bloggandet eller
flytta till annan plattform.
 
Men det måste ju vara lika
irriterande för alla andra?
 
Tänk om alla kunde peppra
[email protected] och klaga 
över denna invasion av reklam.
 
Ok, det är det som finansierar
plattformen, men lägg det som
tidigare före eller efter inlägg.
 
Jag skickade iaf ett mail,
men det lär väl knappas få
effekt... Men när deras stora
bloggar som drivs av proffs
försvinner så lär de nog ändå
måsta se över detta.
 
Hoppas kan man ju iaf.
 
Annars packar jag nog
väskan och drar...
 



Znogge säger

Reklamen placeras ju olika på olika plattformar. På vissa kan man dessutom köpa bort reklamen om man skulle vilja det. Just blogg.se har ovanligt mycket reklam tycker jag.

Kram och god fredag!

2021-11-05 @ 08:24:05
URL: http://znogge.wordpress.com
Nina (minangelmelvin.blogg.se) säger

Ja jag blir galen!!! Förstör hela känslan med en blogg då det konstant är reklam. Flera bilder per inlägg. Sjukt irriterande

Svar: Ja å inget verkar de göra åt det heller... Så trist.
Therese Bjärstig

2021-11-05 @ 15:39:41
christin säger

Såg du solen idag? Jag tänkte att det är bra om du får positiva tanka i huvudet, det är ju inte bra att bränna av för kroppen. Så säger dom svenskar som är coola och lugna, jag är själv inte sån även om jag inte brinner så lätt nu för tiden och jag ska ju inte göra det heller nu... MEN jag känner ibland att det är lite tufft mot oss som inte är normala svenskar, tror att vi lever lika länge som de som är mera svala än oss.... Solen ska väl titta på oss i helgen också så njut av den och simma lugnt!!

Svar: Jag såg solen och jag andades... Och jag tror som du att det är bra att brinna av lite lagom i bland iaf... Önskar dig en toppen fin vecka <3
Therese Bjärstig

2021-11-05 @ 18:22:37
åsa säger

Här hos Fig är det inte så farligt 😜 jag läste nyss en blogg som jag inte kunde läsa för det var reklam överallt, jag tänkte faktiskt att om det var ett reklsmsamarbete borde bloggaren informera om detta.
Sol idag så himla skönt.
Kram

2021-11-06 @ 21:10:44
åsa säger

Tar tillbaka detta att det var bättre hos Fig 😜 det var bara när jag började läsa och kommentera, när jag skrollade mig vidare dök femtioelva reklsmgrejjer upp å det blev stopp.

2021-11-06 @ 21:12:40
Frida - Vita villan säger

Dom bloggar jag följer läser jag via bloglovin, då är det ingen reklam alls mellan raderna, oavsett vilken portal de bloggar ifrån. Kram

Svar: Aha, det har jag totalt missat, bra, tack för tips! :-)
Therese Bjärstig

2021-11-10 @ 11:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: