Höstlov

 
 
Barnen har höstlov,
eller läslov som det visst
kallas numera.
 
Själv hade jag väldigt 
gärna också varit ledig,
men i veckan startar en
kurs som jag är kursansvarig
för och en annan som jag
ansvarar för seminarier och
examinerar.
 
Dessutom börjar ytterligare en 
kurs om två veckor som jag 
har kursansvar för så den håller
jag på att preppa och spela
in föreläsningar till...
 
 
 
 
Så denna vecka prioriterar
jag undervisning och låter forskningen
stå helt åt sidan trots att jag nyss
fick reda på att en artikel jag är
involverad i kommit åter med
minor revisions. Får göra mitt 
jobb med den, den kommande
veckan istället helt enkelt.
 
Frös så hiskeligt i går så jag
tinade upp först sent på kvällen,
och vaknade och kände mig 
frusen även idag, så jag valde
att hoppa morgonsimningen.
 
Känns dock bättre nu så 
i morgon kanske jag kan ta mig
iväg, är ju trots allt varmbad så 
frysa lär jag ju inte göra!
 
 



Znogge säger

Jag föredrar att kalla lovet för höstlov och det säger vi i skolan. Läslov kom ju när projektet startade 2015. Behjärtansvärt och viktigt men höstlov tycker jag det ska heta.

Kram

2021-11-01 @ 11:11:32
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: