Illa

 
 
Vaknade i ottan i morse
och mådde riktigt illa...
 
Så ingen simning och håller tummarna
att jag inte är på väg att bli sjuk.
 
Tack vare covid och begränsat
umgänge senaste åren så har
vi inte haft kräksjuka eller 
annat, så hoppas verkligen 
det inte är dags för något 
sådant nu.
 
 
 
 
Igår firade vi pappan i 
huset - Luran fixade en 
kalasgod middag!
 
Och så firade vi 
pappa/morfar hemma i byn.
 
Vi stor städade även huset,
och nu när hösten åkte in
i lådorna så smög jag fram
lite vinter och advent.
 
Dock inga stjärnor eller 
stakar ännu. De får vänta 
någon vecka till.
 
 
 
 
 
Men säsongens första
hyachinter inhandlades!
 
Så idag tänker jag njuta av
ett nystädat hem, och bädda 
ner mig i soffan med datorn
och förbereda handledning
och intervjuer.
 
 



znogge säger

Hoppas det är snabbt övergående. På lilla S förskola fick 15 av 17 barn kräksjuka. Lilla S klarade sig tack och lov men här går det. Förra året hade vi inte ett enda fall.

Kram

2021-11-15 @ 09:26:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Pandemin var positiv på så vis att vi var mindre sjuka 😅 folk höll avstånd och var nog mer noga med handhygien.
Frusen och inte påslagen idag så jag gör typ dom Du, fast Du lär ju jobba dör Du är nerbäddad… medan jag dricker te å läser i min bok.
Jag hoppas vi båda känner oss mer pigg i morgon.
Krya på kram

2021-11-16 @ 14:19:15
åsa säger

Pandemin var positiv på så vis att vi var mindre sjuka 😅 folk höll avstånd och var nog mer noga med handhygien.
Frusen och inte påslagen idag så jag gör typ dom Du, fast Du lär ju jobba dör Du är nerbäddad… medan jag dricker te å läser i min bok.
Jag hoppas vi båda känner oss mer pigg i morgon.
Krya på kram

2021-11-16 @ 14:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: