Ingen ljusning

 
 
Fick ett svar av blogg.se att
de "ser över" reklamen...
 
Jo, pytt, lika tragiskt 
fortfarande.
 
Så jag packade ryggsäcken och
drog och simmade i morse,
skön rehab för ryggen
nu då det är varmbad.
 
 
 
 
Väl hemma fyllde jag en 
jumbokopp med smoothie 
och satte mig framför datorn.
 
Tre möten och två 
artikelavstämningar står
på schemat idag...
 
 
 
 
 
Ligger lite efter då jag tänkt
nyttja lördagen för jobb.
 
Men då hade vi Eroz borta
efter jakt (fel på GPS halsbandet),
med många mil i bil, polisanmälan
osv. som följd. Så inget jobb.
 
Men slutet gott, allting gott,
vi fick tillbaka honom på 
kvällen och vi är så tacksamma
för alla som delade och 
hjälpte oss på olika sätt.
 
 
 
 
Söndagen åkte vi runt
och hämtade upp filtar 
vi lagt ut på strategiska
ställen för att Eroz skulle 
stanna vid dem om han
kom tillbaka under natten.
 
 
 
 
Då passade vi även på att 
kika i dammen, fullt med vatten
så "brist på vatten" som orsak
för höga elpriser köper jag inte...
 
Och jag var även tvungen att
kika på hur de löst förbipassagen
för fisk som vandrar.
 
Söndagen avrundades med
en god planksteksmiddag, och 
i morse var vi åter i vardagen.
 
Barnen på skolan efter 
höstlov i en vecka, och jag
har åter huset för mig själv
och hoppas på en effektiv
arbetsvecka!
 
 



Znogge säger

Så skönt att Eroz kom tillbaka och jag kan förstå vilken gräslig oro det var. En annan bloggvän råkade ut för samma sak med deras tax i helgen men den kom traskande hem själv. Stor lättnad och glädje även hos dem.

Kram och god kväll!

2021-11-08 @ 15:53:44
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Tänk att din snygging kom fram till alla släktingar i Bellviks Norra!!

Skönt att han kom till rätta!

Simma lugnt!!

Svar: Ja, slutet gott allting gott, men annars pratar Magnus å Kimmen för jämnan, så lite snopet att det dröjde just då, men det gick ingen nöd på Eroz, han hördes ha fått köttbullar å mått gott där! :-)
Therese Bjärstig

2021-11-09 @ 07:52:34
Popprinsessan säger

Fy bubblan, jag vet inte om jag hade klarat att hantera att min fyrbenta fluff försvunnit... Nu är hon ju ingen jakthund och saknar förmodligen instinkten att ta sig hem, men ändå.. Jag hade varit alldeles för orolig tror jag. Skönt att ni fick hem er prins!

2021-11-09 @ 10:27:43
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: