Novent

 
 
I väntan på advent är 
det legetimt med novent...
 
Det vill säga att smyga 
igång myset i liten och 
nedtonad skala redan nu,
för att successivt sedan
öka på.
 
Inget juligt framme ännu,
men vi har ätit saffransbröd,
köpt pepparkaksdeg och
dricker glögg exempelvis.
 
Och själv roar jag mig 
med korta juliga noveller
på Storytel som ger stämning,
och har även sett någon julig
film med Luran redan.
 
Idag har Karl Bertil Jonsson 
filmen premiär, och den skulle
jag verkligen vilja se!
 
 
 
 
Och med posten kom en 
försändelse med en ny julpyjamas
i rödrutig flanell - den planerar
jag att bo i mer eller mindre
under mellandagarna!
 
Jag har sökt semester och
ser verkligen fram emot lite 
julledighet :-)
 
Råkade även klicka hem 
en stickad klänning som jag
tror kommer värma gott.
 
Annars är läget lite snorigt
och trött här, hoppas det inte
är en förkylning på G, utan
bara allergi (tål ju varken
hund eller kanin och i perioder
känner jag av dem...).
 
Har emellertid en dag utan
möten, så jag ska krypa under
en filt och passa på att läsa ett 
gäng avsiktsförklaringar inför
nästa veckas intervjuer med
kandidater för en lektorstjänst.
 
Sedan hoppas jag få inspiration
att skriva på en artikel och 
fundera på revideringar av
en annan. Därefter bör
nog även denna torsdag 
vara till ända...
 
 



znogge säger

Här har vi inte hunnit börja smyga in någonting än men en flaska av årets glögg är inhandlad. Den sparar vi dock till lillejulafton.

Kram och god torsdag!

2021-11-11 @ 13:52:31
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: