En dag i staden

 

Igår klev jag upp tidigt
för att åka och simma några
längder innan jag satte mig
i bilen och körde mot Umeå.
 
Behövde ryggrehab för att
palla att sitta och köra...
 
Var dåligt före och dimma
dessutom, så det tog tid att
ta sig fram.
 
Men fram kom jag och besökte
jobbet och mitt nya kontor för
första gången på över ett år!
 
Hade tänkt sammanstråla
med kollegor på plats för ett
möte, men det var endast 
jag som var på plats och de
deltog digitalt - ödets ironi...
 
 
 

Men jag fick tillfälle att
träffa en kollega och mentor
som gått i pension. Vi hann
planera en artikel och käkade 
middag tillsammans innan 
jag körde hemmåt.
 
Nu dröjer det en månad
innan jag rattar mot staden
igen. Hoppas på riktigt
vinterföre då!
 
Idag väntar möten och
fix med saker som blivit
eftersatta efter resor och
andra deadlines som jag
måstat prioritera.
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: