Första snön

 
 
Igår var det en så fin
höstdag. Klar och kall 
även om solen försökte
värma så gott det gick.
 
 
 
 
 
När solen lös så 
skimrade de få löv som
ännu sitter kvar som 
guldhjärtan.
 
 
 
 
Medan det i skuggan var 
frost som fick lingon och 
ljung att se ut som om de
var sockerkanderade.
 
 
 
 
Hade en riktigt fin morgon
på passet!
 
Men det doftade snö...
 
 
 
 
Och det var kallt, så jag
bjussar på en bild som visar
hur pass påpälsad jag var...
 
Lägg till det dubbla långkallsonger
och täckbyxor så förstår ni ;-D
 
 
 
 
Och i morse så kom den,
årets första snö!
 
Under dagen har den
dock regnat bort, men i 
kväll kommer mer snö
och eventuellt under 
morgondagen.
 
Så nu är det med andra
ord legitimt att testa årets
glögg från Blossa. 
 
Återkommer med 
utlåtande senare!
 
 



znogge säger

Om vi ska vänta in den första snön så finns det risk för att det inte blir någon glögg här ;-)

Kram och god torsdag!

2021-10-14 @ 14:14:33
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Jag hoppas det dröjer ett par veckor innan vi har direkt vinter med snö å kyla, Teddy blir ju mer eller mindre utehund de närmaste veckorna då vi icke kan eller får ha dem ihop tills Frost har läkt.
Fina bilder.
Gårdagen var otroligt vacker.
kram

2021-10-14 @ 14:47:39
Popprinsessan säger

Men oj, första snön! Verkligen vackra bilder med frosten! Är nyfiken på glöggen, då jag eg inte är någon glöggfan, men gillar apelsinsmak. Ska försöka shoppa mig en flaska framöver.
Trevlig helg! Glöm inte fredagsbuketten :-)

2021-10-15 @ 09:30:43
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda säger

Glögg. Längtar. Men vi tänkte vänta några veckor till... om vi klarar det.

2021-10-17 @ 11:15:00
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: