Fredagsbukett

 
 
Verkligen en fredag 
med höstkänsla!
 
Grått och regn.
 
Men drack te med
grannen och fick en fin
start på dagen.
 
 
 
 
 Kämpar på med att 
kondensera ned en artikel
till ett kort användarblad 
där studien och resultaten
på ett enkelt sätt ska framgå.
 
Inte det lättaste när man 
är van att skriva akademiskt...
 
 
 
 
Så jag tog en paus 
och åkte till Blomster och
köpte nejlikor och lite annat
för att göra mig en egen
liten fredagsbukett.
 
Doftar riktigt gott!
 
Och en liten pumpa fick
också följa med hem, samt
en liten sticker med texten
"höstkänsla". 
 
 
 
 
Hade även lovat barnen
gofika, så jag slank in på
fiket och köpte några bakelser.
 
Och jag måste erkänna att 
jag även hann in på Tur och retur
samt Röda korset. Var länge
sedan de fick ett besök.
 
Så givetvis fick jag med
mig en hel del därifrån...
 
Band annat en läcker
ulljacka/kavaj från Island, två
stora brickor för 3kr vardera,
stora kottar/nötter i form av 
pumlor som ska bli advents-
dekorationer och så en nästan
oanvänd lergryta för ynka 30 kr
(ser att nya kosta 400-600kr).
 
Blir kul att testa att laga
något i lergrytan framöver!
 
 
 
 



Znogge säger

Grattis till lyckad shopping och en vacker bukett!

Kram och god fredag!

2021-10-01 @ 12:30:17
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Fin bukett.
Höstkänsla... gillar inte regn.
Jag "hittade" min lergryta i skafferiet när jag rensade för nån månad sedan, funderade på slänga eller behålla... men den fick bli kvar även om jag icke vet när jag nånsin kommer att använda lergrytan.
Ha en fortsatt fin fredag och en skön helg.
kram

2021-10-01 @ 16:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: