Kaktusar i burk

 
 
IKEA hade bra pris
på små kaktusar när jag
var i stan i måndags.
 
Så jag kunde inte låta
bli att köpa några även
om det var ovisst om
de skulle klara sig i bilen
medan jag var på stan...
 
Köpte fyra nya handdukar
som jag svepte in dem i
för att försöka isolera dem
från kylan. Och det verkar
ha fungerat då samtliga
ser krya ut!
 
 
 

Jag har pillat ner dem i en
loppad glasburk och får
se om de trivs där.
 
Har dock händerna 
fulla med små taggar
trots att jag hade plast-
handskar på...
 
Så istället för en fredags-
bukett blev det en burk 
med kaktusar idag! 🌵 
 
 
 
 
 



christin säger

Låt bli att vattna dom så mår de säkert bra! Om inte så kommer de säkert börja mögla och dö bort allteftersom.
Fint var det i alla fall, så du kan vara "duktigare" än vad du tror när det gäller gröna saker...

Ha en fin helg i dimman och det gråa (det är faktiskt skönt även att det ser tveksamt ut..)!!!!

Svar: Ja, jag har nog vattnat ihjäl mina tidigare kaktusar, så nu ska jag verkligen försöka att inte göra det - tack för tips! KRAM
Therese Bjärstig

2021-10-30 @ 07:24:40
Linda säger

Alltså.. vi har sååå många kaktusar. maken älskar kaktusar. och tar reda på alla kaktusbebisar och förnyar och utökar samlingen hela tiden.. haha... igår fick han plocka en lång kaktustagg ur min vad då den stuckit mig genom jeansen då jag vattnade och duschade alla våra övervintrande medelhavsväxter.

2021-10-31 @ 18:37:46
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: