Xtreme trevligt

 
 
Alltså vilken helg!
 
Makens arbetsgivare har
bjudit på en verkligen 
underbar personalresa.
 
På fredag anlände vi
i tre bilar till Hotell Kust i Piteå.
 
 
 
 
Och känslan att åter 
kunna göra något sådant här,
covid har gjort att man varit
väldigt stationär om man
säger som så.
 
Det kändes som hundra år sedan
man låg i en hotellsäng...
 
 
 
 
Vi inledde vår vistelse
med en brakmiddag på Tages.
 
 
 
 
Löjrom är aldrig fel.
 
Aldrig.
 
 
 
 
Och varmrätten var också 
riktigt god, liksom efterrätten 
som aldrig förevigades.
 
Är dock mest av allt
 en förrättsmänniska så det
var löjrommen som var
huvudnummret denna middag.
 
 
 
 
 
Och var tvungen att fota
vinkylen i farten...
 
Intressant prissättning
och korrelation med rolighet.
 
 
 
 
 
Något annat som var efterlängtat
var att få gå loss på en hotellfrukost.
 
Så gott!
 
Och medan majoriteten av gänget
åkte och sköt på en skyttebiograf
så passade jag på att shoppa 
lite till ungarna och göra stan.
 
 
 
 
 
Sedan sammanstrålade hela
gängen för att äta lunch.
 
Och efter lite kringelkrokar 
så hamnade vi till sist på 
Bastard Burgers.
 
Hade inte testat innan,
men wow! Det blir fler besök!
 
 
 
 
 
Och lördagens middag
intogs på Panelen.
 
Även den var delikat.
 
 
 
 
En verklig trevlig 
personalresa där vi 
inte varit hungriga en
minut i onödan.
 
 
 
 
Gillade inredningen på
Panelen och även deras
vattenflaskor på borden.
 
 
 
 
Något annat jag gillade
var fördrinken.
 
Topp tre godadeste drink
jag någonsin druckit.
 
Cloudberry Cosmopolitan.
 
 
 
 
Även här var förrätten det
bästa. En carpaccio på 
oxfile med friterad capris.
 
Så sjukt god.
 
 
 
 
Och till min lycka så beställde
min bordsdam en annan 
förrätt "The Italian way" som
förutom att vara sjukt god 
även var sjukt stor så jag
kunde även bistå i att
äta upp den...
 
Innan det blev en hederlig 
cecarsallad som varmrätt.
 
Efterrätt fick icket plats.
 
Så ja, ska jag summera.
 
En otroligt trevlig och god
helg som Xtreme Loggers
bjudit på. Supertacksam
och några kilo tyngre!
 
Nu väntar semester i 
morgon och på onsdag 
för lite mer älgjakt.
 
Så ekar det tomt här
vet ni varför :-) 



Znogge säger

Wow, vilken helg ni har haft!

Kram

2021-10-10 @ 19:29:43
URL: http://znogge.wordpress.com
Ajli Müller säger

Det ser ju ut som världens mest strålande tid! Jag håller också såååå med om att det känns som att allt har liksom fått PAUSA och nu plötsligt vet jag knappt vad jag ska göra av all frihet, haha.

Jag är också en förrättsmänniska och beställer gärna förrätt till förrätt OCH förrätt till varmrätt. Om man frågar brukade man få, förr i tiden i alla fall :)

Svar: Smart, jag ska nog köra på det, förrätt och förrätt - tack för tips! :-)
Therese Bjärstig

2021-10-12 @ 16:09:50
URL: http://ajlimuller.se
Popprinsessan säger

Vad roligt att allt verkade så lyckat på er lilla tripp! Och vilken mat - wow! Vi har faktiskt Bastad burgers här också och det är riktigt gott :-) Och du har helt rött - löjrom är aldrig fel :-D
Kram

2021-10-13 @ 20:31:45
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda säger

Men jösses vilken matorgie. Wow!!!! Håller även med om förrätt. Viktigare än efterrätt.

2021-10-17 @ 11:20:07
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: