Brygg(!)kaffe



 Nu är det en oerhört
vacker tid.
 
Frost och klart, 
sol och dimma,
höst när den är som
absolut bäst!
 
Det enda jag saknade
på morgonens promenad
var en kaffe på bryggan...
 
 
 
 
 
Passade på att knata
en runda och haka på
Luran då hon gick till
skolan.
 
 
 
 
Håller mig från löpning 
i väntan på att simningen
ska stabilisera rygg 
och knä.
 
Men promenader är inte
att förakta de heller.
 
 
 
 
Idag ska jag ta tag i 
och systematisera en 
genomläsning/uppdrag,
samt ta tag i en riktigt
surdeg som legat i
vila över ett år.
 
Men innan det så måste
jag läsa igenom underlag
till en ansökan...
 
 
 
 
 
Kommer nog att bli många
koppar kaffe idag!
 
 
 
 
Och ja, här i norr är det 
frost om morgonen.
 
Skrapa bilrutor är 
ett måste, och idag var det
närmare 4 minus...
 
Men så fort solen kommer
fram blir det fina dagar!
 
 
 
 
 Ha en fortsatt fin 
onsdag - det ska jag ha!
 
 



znogge säger

Någon frost har vi inte här och det lär dröja för vår del misstänker jag. Vilken vacker morgon och nog hade det passat bra med en kaffe där på bryggan. Vilken fin bild på dig!

Kram

2021-09-15 @ 09:22:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Så fin bild på Dig 🥰
Härlig bild på bryggan och även naturen runt om.
Kram

2021-09-15 @ 13:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: