Frustration

 

Bredbandet/uppkopplingen
strulade rejält även idag,
och särskilt på förmiddagen
då jag hade mina möten...
 
Surt och frustrerande!
 
Kunde knappt få iväg en
beställning på de böcker som
utgör kurslitteratur på två av
de kommande kurser som jag
ska hålla.
 
Har en del föreläsningar att 
spela in framöver, men 
ska först beta av andra 
måsten i september.
 
Såg fram emot att hinna
forska/skriva, men det blir
mer av att planera, färdigställa
och slutföra påbörjade saker...
 
Men sakta men säkert frigör
jag tid genom att avsluta 
sak för sak.
 
Idag passade jag på att
ta friskvård och simmade 
3000m - förutom ryggrehab
så hinner man tänka massor,
vilket gjorde att jag var effektiv
när jag väl var åter hemma.
 
Dessutom mindre frustrerad!
 
Ikväll har jag rensat undan
de sista sommarblommorna.
 
Till vår sorg när vi skulle 
skörda all chili som blivit 
röd och fin på Bogges planta 
så kryllade den av ohyra :-(
 
Små, små vita kryp som
jag aldrig sett förr, trist.
 
Allt åkte därmed på 
komposten.
 
Nu en lugn kväll med ett ben
till Eroz och lite smågodis
till undertecknad.
 
 
 



christin säger

Aldrig fel med smågodis!!

Det är nog det jag har svårast att avstå ifrån...8-))

-1,2* här, antar att det är mycket mera på Riset....

Kram!!

Svar: Ja, här var det mot minus fyra i morse, men så snart solen kommer fram blir det fina dagar! Gäller att passa på å njuta! KRAM på dig!
Therese Bjärstig

2021-09-15 @ 07:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: