Halvmil i det våta

 

Har hakat på en utmaning
via Garmin att springa en
halvmil, men med mitt 
knä så är det tveksamt
om jag vågar pröva...
 
Så idag var målet att 
istället göra halvmilen
i simbassängen.
 
Men friskvårdstimme i
kombo med lunch fick 
jag så när ihop det.
 
Då jag inte crawlar utan 
simmar btöstsim så går det
inte fort... bara att gneta
på längd efter längd.
 
Det jag kan konstatera 
är att nya simglasögon bör
inhandlas. Fy så illa de 
sitter, och efter 2000m var
de en pina att ha på.
 
Det jag också kan 
konstatera är att jag borde
försöka mig på lite mer
crawl framöver...
 
Annars så har jag väldigt
frissigt hår trots badmössa
och doften av klor är min
ständiga följeslagare 🤣
 
Men SÅ VÄRT om det
inte gör ont i kroppen!
 
Dock har det blivit lite väl
mycket simning och prat
om det samma på slutet,
och har lovat att tagga ner.
 
Men glädjen att efter nästan
10 månader åter kunna träna
regelbundet och få rutin 
gör mig lite tossig...
 
Och jag har med dagens 
simning även målet på
30 000m på en månad 
inom räckhåll!
 
 
 
 



znogge säger

Simmar man längre sträckor krävs det nästan att man kan crawl tycker jag annars blir det för träigt. Du får kämpa på.

Kram

2021-09-21 @ 16:45:48
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: