Höstmorgon

 

Regnet smattrade mot
taket och jag var inte 
avundsjuk när M begav
sig till skogen i morse.
 
Istället tassade jag ned
och tände ljus, gjorde 
gröt och tog med mig 
en kopp kaffe och
mös ner mig i soffan 
framför Nyhetsmorgon.
 

 

Idag blir det vila från
simningen, mestadels
beroende på att simhallen
inte har öppet på torsdagar...
 
Men har å andra sidan
simmat tre dagar i rad
å kan väl inte chocka 
tantkroppen totalt efter
nio månaders uppehåll.
 
I morgon är det dock 
öppet igen så då blir det
åter några längder.
 
Inbillar mig redan att
jag känner mig piggare,
gladare och mer rörlig!
 
 



Znogge säger

Det rekommenderas alltid en paus mellan träningspassen så det är inte fel. Tyvärr måste vårt badhus renoveras igen. Egentligen behöver det nog byggas ett nytt men kommunen är inte så pigg på det utan väljer att lappa och laga.

Kram

2021-09-02 @ 09:16:21
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

En sån fin dag ändå trots finvädret... Det är ju ett psyke också som mår bra när man tränar och verkligen kan njuta... Och den känslan är ju magisk att gå omkring med.

Kramar!!

Svar: Ja verkligen, en magisk känsla! Hoppas du har en fin fredag och njuter - jag ska se om jag lyckas få igång gräsklipparen som trilskas på lunchen och passa på att få lite luft och röra mig utan att det känns som träning :-D KRAM
Therese Bjärstig

2021-09-02 @ 21:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: