Lyssna på kroppen

 
 
Måndag och ny vecka,
den sista i september...
 
I vanliga fall hade jag varit
på simhallen och fått en bra
start på veckan, men redan 
i helgen har jag kännt mig
trött och sliten.
 
Inte sjuk, men inte heller
hundra. Vilopulsen ligger
över det normala och i 
morse tog jag därför
beslutet att inte åka
och simma.
 
Får se hur det utvecklar sig,
om jag blir förkyld, eller om
det bara är så att jag 
behöver vila ikapp då
det varit lite mycket ett 
tag på flera plan.
 
Tycker det är viktigt att
lyssna på kroppen och 
tränar aktivt på det, men
kanske framförallt av hänsyn
till andra. Är det något gott
Covid fört med sig är det ju
att folk tänker ett varv extra
när de är krassliga.
 
Förhoppningsvis så 
bidrar det till att vanliga 
förkylningar och magsjukor
inte heller sprids så mycket.
 
Här i Dorotea är det 
studiedag i skolan idag, 
så barnen är hemma och 
har en välförtjänt sovmorgon
efter att ha varit uppe i 
heglen och följt till skogen.
 
Bogge i lördags och Luran
i söndags. Själv har jag möten
både för- och eftermiddag, 
men det är inga problem 
nu när barnen är stora.
 
Men först ännu en kopp
kaffe och lite läsning av en
text som en kollega skrivit.
 
Och i kväll är min målbild 
att få krypa ner i ett varmt 
spabad och njuta - för på
nått sätt måste jag ju få
min dagliga dos klor ;-D
 
 
 



znogge säger

Helt rätt beslut att lyssna på kroppen. Simhallen står säkert kvar :D

Kram

2021-09-27 @ 10:14:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Här verkar det som att just magsjukorna är på G att ta fart. Blä!!! Vi som har en födelsedag på hemmaplan onsdag och ska ut med ett helt gäng och käka på fredag... hoppas, hoppas vi slipper bli sjuka.

2021-09-27 @ 13:32:30
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: