Smågodisets dag



Smågodisets dag idag
och soppterrinen där hemma
är välfylld. Eller var i alla fall...
 
Luran är hemma själv 
då vi övriga är i skogen 
och jagar då hon är lite
krasslig.
 
 
 
 
Både legor, fejning och
spillning på väg till passet.
 
Och hunden skällde
också - men mest troligt
björn då ingen älg kom
i pass.
 
 
 
 
Så kaffe och macka 
i väntan på vad som sker 
härnäst.
 
 
 
 
 
Vi har ett fint pass
omän blåsigt jag
och Bogge.
 
Gillar myrar med sikt.
 
 
 
 
Och i säcken hittade
jag en nödchoklad från
ifjol, precis den pepp
jag och Bogge behöver...
 
Ha en fortsatt fin
lördag!
 



christin säger

Man ska vara välplanerad också inför saker man inte kan rå på....vilken lycka att du hade detta kex..

Jag jagar ju inte men tycker att det har varit en kanondag ändå trots att det är så himla blött vart än man går.
Må solen lysa på er även i morgon!!

Svar: Ja man ska vara som en ekorre med gömmor, det har jag lärt mig! Och ja, vilken helg, så fint ute nu! Löven är i en verklig färgsprakande prakt, underbart vackert! Kramar
Therese Bjärstig

2021-09-25 @ 16:57:41
znogge säger

Lösgodisets dag borde vi så klart uppmärksammat men så blev det tyvärr inte. Nåja, vi får kanske kompensera i efterhand ;-)

Kram

2021-09-26 @ 14:51:43
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Oj den dagen missade vi fira. Lite godis åt vi ju men utan att ha tanke på vilken dag det var. Däremot var det äpplets dag och det firade vi med äppelkaka från egna äpplen.

2021-09-27 @ 13:34:13
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: