Spark


Igår klickade jag hem 
två sparkar. En svart i
storlek XL och en röd i L.
 
Finns inget värre än
för låg spark, eller det klart
att det finns värre saker, men
ni förstår vad jag menar.
 
Ser mig själv komma
flygandes fram över 
glatta vägar med min 
röda spark.
 
Skälvklart har jag rosor på
kinden och det nyper i näsan.
 
Snön gnistrar och det är
en lagomt kylig vinterdag
där lovvikavantarna 
värmer gott.
 
Men än är det höst,
och det går fort nu.
 
Från färgsprakande löv,
till att träd och buskar
nu tappar dem i
rasande fart... 
 
 
 
 
Och så ett boktips, 
igår läste jag denna
bok. En berättelse som
kvinnan som blev kidnappad
av "bunkerläkaren" skrivit.
 
Helt klart läsvärd, rätt 
kort, men får en att undra
vilka galningar som går 
lösa i samhället...
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: