Tillbaka till verkligheten

 

Idag var semestern slut
och istället för att sitta 
på pass i skogen parkerade
jag framför datorn och tog 
tag i planerandet av höstens
undervisning. Preliminärt
scema klart och avstämning
med kollega.
 
Endast en kurs återstår
nu att knöka in i almanackan.
 
 
 
 
 
Men det får vänta tills 
i morgon, i eftermiddag är
det nämligen provdisputation
och handledarkollegie.
 
Så bäst att ladda med kaffe
och sätta sig skönt då det
blir många timmars möten.
 
 
 
 

På lunchen var jag upp
och handlade lite ris och
grönsaker till dagens middag.
 
En älgstek har strimlats och
marinetar med chili, vitlök och
massor av ingefära. Och så
olja och soja givetvis.
 
Tanken är att det ska
bli en improviserad wok
som går snabbt att få klar
vid arbetsdagens slut.
 
Och dagens impulsköp
på ICA blev nya sängkläder,
tycker aldrig jag har några 
matchande när jag ska
renbädda...
 
 
 
 



znogge säger

Vilken god middag som väntar och så snygga sängkläder! Jag skulle också vilja förnya mig lite.

Kram

2021-09-09 @ 15:05:27
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: