Torsdagsrelationen

 

Jag håller på att försöka
få en ny relation till torsdag.
 
Tidigare har vi inte varit 
så bra vänner, utan det
har skavt och vi har lätt
kommit på kant med
varandra och blivit
arga och trötta.
 

 
 
Men nu har jag gett 
torsdag en chans utan
att på förhand döma ut.
 
Att ta en promenad är
ett säkert kort. Vi sa inte
så mycket utan njöt i 
tystnad och av lätt
duggregn.
 
 
 
 
Och till torsdags fördel
så kan ju nämnas ärtsoppa
och pannkakor, så det blev
det till lunch på kåtan.
 
Torsdag växer utan
tvekan i mina ögon.
 
 
 
 
Och då ett positivt besked
 om accept på en artikel
som jag är med på kom,
så kan jag nog rent av säga
att just denna torsdag är
svår att inte gilla...
 
 
 
 



znogge säger

För min del skulle ärtsoppa dra ner torsdagen men allt är en smaksak ;-) Själv tycker jag om torsdagar eftersom de numera betyder att jag är ledig.

Kram

2021-09-30 @ 15:55:04
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Så skönt att torsdagseländet kanske blir torsdagspeppen, jag tror att de har något sådant i barnradion strax före 7.00 på morgonen.
Känner du hur himla skönt det är att vara ute trots blött väder? Det måste ju vara den klara luften och de fina färgerna som man badar i när man går, för marken är ju minst lika vacker som träden... Ha en fin helg!!

Svar: Ja det är härligt trots att det är grått och fuktigt, är så härlig luft som du skriver, för att inte tala om färgerna... Den enda nackdelen är att jag är så frusen, fukten går genom märg och ben. Så gissa om jag är glad över mitt ullfynd på Kupan idag! Ha en fin fredag och helg <3
Therese Bjärstig

2021-10-01 @ 07:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: