Trött torsdag

 

Nu när vi är inne i rutiner
och lunket så kommer trött
torsdagen som ett brev på
posten...
 
Den enda dag i veckan
som det tar emot att kliva 
upp och få fart på både
mig och barnen.
 
Men det är inte längre
veckans tråkdag, utan
faktiskt en riktigt bra dag
då det innebär fredag och
helg sedan!
 
Dessutom är torsdag
en vilodag från simningen,
då det inte är öppet då.
 
Efter kvällssimning igår 
saknas nu bara 2000m
för att komma upp i 
månadsmålet på 30 000m.
 
Och med tanke på att jag
missat 4-5 tillfällen och
ytterligare 4 återstår innan
månaden är slut, så vore det
inte omöjligt med 40 000m på
en månad...
 
Men för nu så släpper jag 
den tanken då då jag inte
vill jaga metrar utan njuta
av det jag kan, vill och
orkar kommande månad!
 
Det vore dock onekligen 
kul att se hur långt man tar
sig på ett år - skulle jag ta
mig till Umeå tex?
 
Nu lite mer kaffe innan
jag kavlar upp ärmarna och
förbereder mig innan förmiddagens
projektmöte inom vindprojektet.
 
 



Znogge säger

Ett mål i taget tycker jag att man ska unna sig för annars blir det nästan lite för bra. Det är trots allt mödan som är vägen värd. Ja, nu lurar helgen snart runt hörnet.

Kram

2021-09-23 @ 14:06:13
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: