Upplevelse



Igår satt jag på ett
vägpass och filosoferade.
 
Plötsligt dyker en rovfågel
mot ett av träden vid väg-
kanten och i farten tar
den med sig en orrhöna
som den slår på vägen 
3-5 m från mig.
 
 

 
 
Jag vet inte vem som
blev räddast/mest överraskad
- jag, hönan eller rovfågeln.
 
Rovfågeln släppte hönan efter
ett ögonblick och jag såg 
massor med dun på vägen
och sår/blod på hennes sida.
 
 

 
 
Hon rusade in i ett
buskage och låg sedan
där. Jag gick dit efter en
stund för att se om hon 
var död eller allvarligt 
skadad...
 
Men då flög hönan iväg,
men såg tilltufsad ut.
 
 

 

Rovfågeln cirklade sedan
ovanför mig i ca 20 minuter
innan den gav upp och 
fortsatte sin jakt någon 
annanstans.
 
Ser ni den?
 
Så älgjakt kan bjuda på
många olika upplevelser!
 
Idag dock mest regn
som det verkar...
 
 
 



Znogge säger

Där kom den undan med blotta förskräckelsen!

2021-09-07 @ 08:45:54
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: