Värmande soppa

 

I samband med att vi
tog reda på kött igår så
tog jag fram stora grytan
och kokade massor av
bendetaljer för buljong
och kött till en klimpsoppa.
 
Drygt fyra timmar senare
var en värmande och 
supergod soppa klar.
 
Och det bästa är att det
finns kvar massor även
till en värmande lunch 
idag och ytterligare
några dagar!
 
Regnigt ute och kojdag.
 
Tvättmaskinen jobbar
och det är hög tid att 
plocka undan lite här
hemma då det har en 
tendens att bli lite
eftersatt i jakttider...
 
Sedan ska jag sondera 
min digitala bokhylla 
och se vilken bok jag
ska ta mig an härnäst.
 
 



znogge säger

Soppor hör på något vis hösten till tycker jag! I helgen har vi dock haft rena sommarvärmen.

Kram

2021-09-13 @ 13:48:06
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: