Det går så snabbt

 
 
Jisses så tiden går, inser att det
ekat tyst här sedan i påskas...
 
Men det var en sådan urladdning att
bli klar med en Biodiversa+ ansökan
på skärtorsdagen så luften gick ur mig.
 
Njöt och slappnade av till fullo 
under påsken, men direkt därefter
var det bara att kavla upp ärmarna
för två andra ansökningar som
ska in till Formas i morgon.
 
Dessutom handledning och lite 
andra deadlines, så om kvällarna
orkas det inte med så mycket mer
än att bubbla/simma eller läsa
en bok innan man slocknar.
 
Lite skoj och påfyllnad av energi
blev det dock i helgen då vi käkade
och umgicks med grannen.
 
Trevligt!
 
 

 
 
Jag har även hunnit göra lite
vår där ute. Det vill säga plockat
hundbajs och planterat lite
penséer. 
 
Dock så har det fina och 
varma vädret nu bytts ut mot
betydligt kallare så blommorna
får nog flytta in i uterummet för
att klara sig...
 
Men det är väl det som är
typiskt aprilväder å andra sidan?
 
Ser dock fram emot en lite 
lugnare och harmonisk tid i
Maj då det kanske hinns med
lite artikelskrivande utöver
den sista ansökan som ska 
in i början av juni.
 
Sedan ska jag inte engagera 
mig i ansökningar på ett bra
tag tänker jag!
 
 
 



znogge säger

Periodvis så blir det mycket helt enkelt. Hoppas det lugnar sig lite framöver.

Kram

2022-04-27 @ 17:11:15
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: