Ojämn bloggare

 
 
Förr saknade jag bloggen
så snart det gått några dagar,
nu inser jag att det gått ett
bra tag sedan jag skrev sist...
 
Tråkigt när en vana som
sträcker sig över många år
håller på att dö ut.
 
Bloggen är ju lite av en 
dagbok där vi nu kan kika
tillbaka och skratta över 
händelser som ligger 
långt tillbaka i tiden.
 

 
 
Men med all den reklam
som blogg.se nu lägger in så
är det inte roligt att skriva eller
läsa längre. Brukar slösurfa
bloggar från mobilen, men 
sällan från datorn som är
jobbredskap för mig och som
jag inte vill sitta med för 
nöjets skull så att säga.
 
 
 
 
Men nu när det våras och
det börjar lugna sig lite på 
jobbfronten så kanske 
inspirationen kommer åter.
 
Jag har nyss examinerat
klart rapporter för en kurs, 
samt skickat in en revidering
av en artikel. Så nu är det
"bara" två ansökningar kvar
och en uppsatskurs. 
 
Ser fram emot att få tänka
lite mer kreativt och skriva 
lite mer lustfyllt framöver
utan att ha ett måste 
hängande över mig.
 
Dessutom knackar ju snart
påsken på dörren!
 
Barnen är lediga veckan
efter påsk, och jag hoppas 
kunna ta en dag jag med
ledigt om solen skiner och
det fungerar med jobbet.
 
Japp, det var ett litet 
livstecken från Sockenvägen.
 
Njut av våren, solen och
fågelkvitter!
 
 



znogge säger

Det är ju bara du som rår över bloggens fortsatta öde. Det ska ju kännas viktigt och lustfyllt att skriva så något tvång får det inte bli.

Njut av våren du med!

2022-04-05 @ 09:44:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales och Spanien säger

Det ska vara roligt att skriva. Hoppas du känner att det blir det igen!

2022-04-06 @ 15:02:21
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Linda säger

HÄr är dom lediga veckan före påsk. Så det är nära nu. Förövrigt bara 37 skoldagar kvar (om man räknar bort lov och helger) Helt galet. Sitter och kollar ansökningar till högskola/universitet på kvällarna nu! Hjälp!
Håller med om att reklamen är jobbigt. Därför blir det att jag kollar in din blogg när jag sitter vid

2022-04-07 @ 07:17:41
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: