Vänder fort

 

Vaknade med nysnö
i morse, men den har som
tur är försvunnit under dagen.
 
Båda ansökningarna och en
text till en antologi är inne och
de mest akuta deadlinesen är
avklarade - så otroligt skönt!
 
Nu skiner solen och det 
känns fint med fredag i morgon.
 
Vi har en disputation på 
institutionen som jag ska 
följa via länk. Kroppen håller
inte för en bilresa just nu :-(
 
Får rehaba med mer simning 
så jag kan köra till Umeå 
nästa torsdag istället!
 
Ser fram emot en "vanlig"
vecka nästa vecka och att få
lite mer skrivet på artiklar då.
 
Men det är ju samtidigt det
som är tjusningen med mitt 
jobb att det är så varierat!
 
Nu ska jag se om köttfärssåsen
som puttrat några timmar är
ok och utfodra familjen 🍝
 
 
 
 



åsa säger

Hör blev det köttfärsröra till middag, första gången sen början av mars ”före covid19” första gången jag kände att det skulle vara gott.
Vädret är sannerligen omväxlande, jag har inte sett skymten av tussilago än så länge.
En tur & retur resa till Umeå känner verkligen på kroppen.
Men Du hur är det nu egentligen 🤔 har Ni två blomsteraffärer i Dorotea?
Ta det lugnt å se till att lyssna på kroppen.
Kram

2022-04-28 @ 20:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: