Vattna



Torsdagar är som ni vet
min tröttaste och segaste
dag på veckan.
 
Torsdagar är även den
dag i veckan jag vattnar
mina krukväxter (japp, måste
ha en dag för det annars 
glömmer jag det och de dör).
 
Jag vattnar även mina 
drömmar genom att sitta 
med ansökningar som kan
öppna upp lite nya roliga
forskningsprojekt om
de skulle beviljas...
 
Oddsen är som vanligt 
små, men skriver man inte 
så kan man absolut inte 
heller beviljas. Likt ett lotteri
är det omöjligt med vinst om
man inte har en lott!
 
 



åsa säger

Nu är det slut på kommentarer från min mobil, Din blogg vägrar att släppa in mig ;-)
Fy vilket oväder vi haft idag.
Det är ju klart Du ska försöka få lite roliga ansökningar beviljade, om Du inte försöker så blir det ju ingenting.
kram

2022-04-08 @ 21:09:34
christin säger

Men nu när helgen är här så hoppas jag att du kan njuta av den trots all snö, men du har väl en bra bok på lur....

Ha en fin helg!!

2022-04-08 @ 21:16:49
znogge säger

Klart att man ska våga drömma!
Tack för påminnelsen :D Här måste också vattnas.

Kram

2022-04-09 @ 10:54:20
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: