Sällan och mycket istället för ofta och lite?

 
 
Oj, oj, oj vilken lång 
semester jag ser ut att ha 
haft, i alla fall från bloggen.
 
I verkliga livet var det fem 
veckor ledighet, varav fyra
var veckor då jag var mer eller
mindre krasslig.
 
Så därav mest att jag vilat,
läst böcker och vilat. Sa jag 
att jag vilat?
 
 
 
 
Men lite har jag ändå 
hunnit med de dagar då
det varit lite bättre väder.
 
Vi plockade exempelvis 
hjortron då vi var i stugan.
 
Ett riktigt bra bärår i år!
 
 
 
 
I ett nafs hade jag och
Bogge plockat ihop två påsar
och så en som vi kokade
bums och avnjöt med glass.
 
 
 
 
Annars så har vädret gjort att
vi varit ovanligt lite i stugan, för
regnar det och är kallt och man
är lite okry så lockar sängen
där hemma mer.
 
 
 
 
Och regniga dagar har fått guldkant
på annat sätt med bubbel och 
sköna varma bubbelbad i SPA-badet.
 
 
 
 
Men när det väl varit fin
 så har vi naturligtvis passat
på att njuta av sena kvällar
och turer med flotten.
 
 
 
 
Bogge bärgade dessutom 
ett sjöodjur ur Tjusjön, eller 
om det är en norrländsk 
mördarsnigel?
 
 
 
 
Jag har även hunnit fylla år,
och blev så uppvaktad av nära
och kära <3
 
 
 
 
Och i vanlig ordning får 
födelsedagsbarnet välja mat!
 
 
 
 
Vi har även varit och hälsat
på i Pettsons hönshus, eller egentligen
är det Emilias och Bods, men så fint!
 
Och med oss hem fick vi masor
av ägg, så gissa om jag bakat
sockerkakor som varit helt 
otroligt ljuvliga och gula?!
 
 
 
 
Och man har aldrig roligare
än man gör sig, så en kväll blev
vi sugna att göra en eld och 
grilla korv.
 
Så då kapade vi grannens grillring
och stillade vårt korvsug.
 
 
 
 
Så drog ju även jobbet igång,
första veckan var det mest att 
läsa/handleda och planera.
 
Denna vecka har jag varit i Umeå
för en heldag med personalmöte.
 
Med mig som sällskap fick jag
Luran och en kompis som shoppade
medan jag jobbade.
 
 
 
 
Vi åkte strax innan sex och var 
hemma vid tio på kvällen, men då 
hann vi med IKEA och att 
äta lite god sushi också!
 
 
 
 
Idag skiner solen vilken känns
lite typiskt då regn utlovas i 
helgen :-(
 
Så jag passar på att ta en 
kaffe i solen och plocka in 
lite vinbär för att koka gelé.
 
Får sitta och revidera
artiklar när det regnar istället...
 
Sådär, nu blev det ett långt 
inlägg. Får se om jag återkommer
oftare men med kortare inlägg 
framöver!
 
 



Znogge säger

En bra sommar verkar ni i alla fall ha haft.

Kram

2022-08-18 @ 11:58:16
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Skrattade när jag läste kommentaren hos mig, jag funderade på att skriva i Fin blogg p fråga ifall Du var försvunnen för alltid igår kväll… men tänkte att Du kanske ”gjort slut” med bloggen då blogg.se tjorvade så mycket.
Er sommar låter trots sjukdom ändå hyfsat okey med tanke på vädret.
J har jobbat och jobbar även idag i Dorotea, han fixar ett bärföretags boende idag.
Elin har både hängt med Mathilda i Dorotea och varit med J som ”hjälp”.
Ha en fortsatt okey torsdag 🤗
Jag hoppas vi kan träffas innan vintern… men snart är det älgjakt då lär Du vara upptagen.
Kanske Du har tid med lunch/fika på i Dorro nån dag?
Kram

2022-08-18 @ 13:02:31
Popprinsessan säger

Vi är visst flera som haft en liten (längre) sommarpaus :-)
Här nere har det varit väldigt gott om blåbär, många och stora bär - underbart!
Här skulle det också regna idag men har bara kommit liiiite under morgonen. Får väl se om det blir något framåt kvällen.
Hoppas du har en fin dag!

2022-08-18 @ 13:57:39
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda säger

Ja inte blir vi yngre. Och barnen gasar på. Sonen fyller 19 om 11 dagar. Vi har andra omgången semester. Helt ok väder i sommar. Men den riktigt svettiga badsommaren har tyvärr uteblivit. Är inte redo för höst än. En vecka ledigt till... Sen är det bara gasa mot jul!

2022-08-19 @ 12:18:04
URL: http://www.candygirl.nu
Lena i Wales och Spanien säger

Hjortron, wow så gott. Känns så exotiskt för mig, ljuvligt.
Vi har haft ett bra blåbärsår här.
Mycket god mat och vackra vyer också.

2022-08-28 @ 14:48:33
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: