Inget filter

 
 
I slutet av veckan var jag i
Umeå då en av mina doktorander 
skulle presentera sitt avhandlings-
PM för institutionen på HS.
 
Jag hade då även en intervju 
för en utställning om skogens roll
och betydelse i Västerbotten.
 
Döm om min förvåning då det
visade sig att journalisten som
höll i detta inte var någon mindre
än Erica Dahlgren!
 
Jag blev ju star struck då jag
är imponerad av hennes proffsighet
och kompetens vad gäller de olika 
sommarprat hon producerat, hennes 
tid på radio och inte minst det jobb
hon gjort med Clara Lidström.
 
Och det första jag vräkte ur
mig var minsann just det 🫣
 
Ibland önskar jag att jag hade
självcencur, lite mer filter och
inte babblar på...
 
Men å andra sidan så är det ju 
dumt att INTE berätta när man 
tycker andra gör bra jobb!
 
Dagen i Umeå avrundades med
ett besök på IKEA och jag hängde 
kvar en bra stund för att se om 
tomten var på intåg...
 
 
 
 

Helgen har gått i sakta mak,
ingen simning då jag inte är hundra
efter förkylningen än. Däremot massor
av vila, Netflix och mys.
 
Dessutom bubbel, både i form
av min kalender och ute i 
SPA-badet.
 
I år är temat på granen att det inte
finns något tema. Vi började 
hänga de kulor vi hade tills 
grenarna tog slut...
 
De rosa/lila, silvriga och bruna
kulorna hann vi aldrig till.
 
Och endast hälften av de blå,
gröna och guldiga användes.
 
Jag har orimliga mängder julkulor
efter 14 år med olika färger/teman!
 
Men i år fick ungarna välja, jag 
lade mig platt och tillät till och med 
glitter fastän jag inte gillar det...
 
Men när hjärtan i guldpapper
och smällkarameller kom på tal
så var jag tvungen att sätta stopp
för att bibehålla min mentala hälsa 
och kunna stå ut längre än
till juldagen.
 
Nästa år får det bli silver/vitt och
pärlband istället för glitter!
 
För i år blev det verkligen extra 
allt med polkakäppar och knasiga
nyköpta kulor blandade med
mina gamla loppade i en salig
röra - Diesney varning
på granen, och väntar mig 
nästan att Piff och Puff ska
titta ut ur den...
 
 



Linda säger

Jättefin gran ju. Vi gick också all in i år. Tom glitter. Älskar den.

2022-12-06 @ 21:28:00
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: