Livets goda

 

En verklig fin jul har vi 
bakom oss, även om en dryg
och enveten förkylning hänger
kvar hod tre av fyra i familjen.
 
Dessutom firade vi med bror
och kusinerna på juldagen och
samtliga barns julklapp blev
en övernattning i Borgvattnets
prästgård 😱👻
 
Även jag fick fina klappar och
har hunnit med både vila och
lite roligheter med betoning 
på det första.
 
Mycket tid i soffan under filten 
har det blivit, och många bra filmer
och serier. Så som jag gillar julledigheten.
 
 

 
 
Idag har jag städat bort lite tomtar
och julgranen för att göra nyår.
 
Men mesta delen av dagen har 
ägnats till att läsa min eminenta 
väns livsstils- och receptsamling.
 
Så inspirerande på många plan!
 
 
 
 
Bogge åkte till småkusiner för 
övernattning och fiske.
 
Svea är ännu lite krasslig och har 
gosat med Pricken och hakat på
pappans i huset i morse då han 
jobbade.
 
Själv har jag ägnat första dagen på
semestern till att tvätta, äta grisfötter,
städa, slappa, handla och sedan återgå 
till slappandet. Så härligt och
eftetlängtat!

En tårta är beställd till pappan i
huset och biljetter bokade som hans
födelsedagspresent, samt så är
hummern till nyår inhandlad.
 
Känns som om jag med gott 
samvete kan fortsätt se 
Nattryttarna och lyssna på
bra böcker 😉



Linda säger

God fortsättning. Njut av ledigheten. Jag unnade mig ingen. Inte för att jag har ont om dagar utan bara för att... så vi jobbar. Men nyår planerar vi ju för...

2022-12-27 @ 22:46:18
URL: http://www.candygirl.nu
znogge säger

Så härligt att ni haft en bra julhelg trots förkylningen. Många verkar sjuka nu och många planer har ändrats.

God fortsättning!

2022-12-28 @ 18:27:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Låter som en riktigt härlig jul med socialt liv och vila.
Gott nytt år!

2022-12-31 @ 09:32:34
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: